Jak wiedzieć wszystko – czyli kilka słów o komunikacji w limango

Gdy stawialiśmy pierwsze kroki na polskim rynku e-commerce, w naszym biurze pracowało zaledwie kilka osób. Wtedy planowanie i koordynowanie wspólnych działań oraz procesów wyglądało zupełnie inaczej. Teraz, gdy Limangosów jest ponad setka, staramy się znajdować nowe rozwiązania, które nie tylko pomagają nam poznać się lepiej, ale także pokazują, jak działa nasza firma od wewnątrz.

Jak być na bieżąco?

W limango dzieje się naprawdę wiele, dlatego staramy się wypracować najbardziej skuteczny system komunikacji (czasami metodą prób i błędów). Już od pierwszego dnia w pracy zapoznajemy nowych Limangosów z naszymi wiodącymi kanałami komunikacji, czyli mailem oraz komunikatorem Microsoft Teams. Na Teamsach omawiamy bieżące sprawy, umawiamy się na spotkania, a także szukamy chętnych do wspólnego wyjścia po pracy, stretchingu, a czasem także osoby, która ma tabletkę przeciwbólową lub ładowarkę do telefonu.

Kluczowa jest jednak komunikacja mailowa. Na naszą skrzynkę niemal codziennie wpadają informacje dotyczące tego, co dzieje się lub będzie się działo w limango. Od wiadomości dotyczące sukcesów limango oraz nowych funkcjonalności na stronie, przez wyniki testów i zmian w procesach, aż po szczegóły dotyczące firmowych imprez, wyjazdów oraz powitania nowych osób. To zdecydowanie jeden z najszybszych i najłatwiejszych sposobów na przekazywanie sobie kluczowych informacji, który sprawdza się codziennie.

Skąd wiemy, co mamy robić?

Aby pomóc wszystkim Limangosom zrozumieć gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy, a także aby łatwiej móc wyznaczać i realizować cele zespołowe zgodne z celami całej firmy, używamy metody OKR – Objectives and Key Results. W kwartalnym rytmie prezentujemy to, co zamierzamy osiągnąć w ciągu najbliższych miesięcy, a następnie mierzymy postępy realizacji zaplanowanych zadań. Dzięki temu, że są one ogólnodostępne, w każdym momencie możemy zajrzeć i zobaczyć, czym akurat zajmują się inne działy, z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć, a także, na koniec kwartału, co ostatecznie udało im się zrealizować. Metoda ta wewnątrz zespołu pozwala na skupienie się na najważniejszych rzeczach i realizowanie strategicznych zadań o najwyższym priorytecie, a nie wyłącznie na bieżącej, operacyjnej pracy.

Wyniki, breaking news i pizza, czyli limango on track

Podsumowaniem pracy całej firmy i szczególną formą prezentacji OKR-ów, która stała się już naszą tradycją, jest spotkanie dla wszystkich Limangosów – czyli “limango on track”. To okazja aby dowiedzieć się, nad czym pracowały poszczególne zespoły w ostatnich miesiącach, jakie odniosły sukcesy i jakie plany mają na najbliższy czas. “Limango on track” pozwala nam być na bieżąco z wynikami sprzedażowymi limango, jak i całej grupy Otto, do której należymy. Taka transparentność informacji ma wiele zalet – dzięki temu znamy nasze cele, wiemy, w jakim kierunku będziemy się rozwijać oraz na czym warto się skupić w nadchodzącym kwartale.

Podczas prezentacji witamy także nowych Limangosów, świętujemy awanse oraz rocznice pracy – zwłaszcza gratulujemy naszym „trzylatkom” i „pięciolatkom”. Wtedy także wyczekujemy slajdu z małymi, magentowymi stopami, który oznacza powiększenie się grona małych Limangosów oraz informacji o zbliżających się ślubach. A przy tej okazji zawsze można się integrować – po południu w kuchni pojawia się pizza lub inne pyszności, a po prezentacji często zostajemy w biurze na część mniej oficjalną, albo odwiedzamy okoliczne puby.

Warto się integrować!

Gdy w jednej firmie pracuje ponad 100 osób, często bardzo trudno jest poznać wszystkich – zwłaszcza osoby z innych działów lub te, które pracują u nas niedługo. Dlatego pojawił się pomysł integracji między działami. Każdego miesiąca losowo wybierana jest grupa, która wspólnie spędza popołudnie.

A pomysłów na to mamy wiele – jedna z grup wspólnie malowała świąteczne bombki, inni grali w laser tag, a jeszcze inna grupa wybrała wspólne warsztaty kulinarne. To doskonała okazja na bliższe poznanie się, ale także wymianę doświadczeń związanych z pracą w limango. Relacje z takich integracji możecie zobaczyć na naszym Instagramie.

Przyjemne z pożytecznym

W Limango organizujemy również wydarzenia, które, mając charakter naukowy, pozwalają ludziom lepiej się poznać i zrozumieć procesy funkcjonujące w firmie, a także znaleźć nowe pomysły na rozwiązanie dręczących nas problemów. Warto przywołać choćby nocne Hackhatony w IT, czy, coraz bardziej popularne, Event Stormingi. Warsztatowa metoda zaczerpnięta z branży IT pozwala nieszablonowo podejść do analizy firmowych procesów, aby stały się zrozumiałe dla wszystkich, oraz aby wyłapać ewentualne luki i zastanowić się, co mogłoby działać lepiej. “Pomysł eventu pojawił się po wynikach ankiety na temat komunikacji i pomógł nam zmierzyć się z postawionymi tam wyzwaniami. O plusach Event Stormingu można pisać długo, ale warto wspomnieć, że dla nowych osób był to element onboardingu, pozwolił poznać procesy i zrozumieć funkcjonowanie całej firmy, a pracowników z dłuższym stażem zachęcił do dyskusji i wspólnego szukania rozwiązań. Przed nami kolejne rundy, ponieważ organizowane są spotkania poszczególnych teamów i dalsze, bardziej szczegółowe analizy” – tłumaczy Marta Ruszlewicz, Head of Campaign Coordination Team, która wprowadza u nas tę metodę analizy procesów.

Naszym celem jest praca w firmie, w której informacje przekazywane są coraz sprawniej i coraz lepiej. Jesteśmy organizacją, która stale chce się uczyć i rozwijać – zwłaszcza w tak istotnych kwestiach jak komunikacja, które ułatwiają codzienne zadania i sprawiają, że chcemy każdego dnia przychodzić do biura z uśmiechem na twarzy.

Zostań jednym z nas