Czego możemy się od siebie nauczyć?

Chociaż często sami nie wiemy, kiedy to minęło, to na polskim rynku e-commerce jesteśmy obecni już od ponad 7 lat. Przez ten czas zmieniło się naprawdę wiele – liczba pracowników, nasze biuro, a także wiele procesów, które realizujemy każdego dnia w naszej pracy. Jednak z pewnością jedną z rzeczy, która towarzyszy nam od początku istnienia limango, jest chęć do nauki i ciągłego rozwoju.

Wiemy, że jednym z kluczowych elementów zadowolenia z pracy jest możliwość rozwoju zawodowego i osobistego, zdobywania nowych umiejętności, a co za tym idzie – szansa na większą odpowiedzialność w pracy i awans. Dlatego dbamy o to, aby nasze stanowiska nie były wpisywane w sztywne ramy – każdy Limangos ma możliwość rozwoju swoich indywidualnych projektów, a także współpracy z osobami z innych zespołów. Dzięki temu możemy się wiele nauczyć – organizujemy szkolenia, wymieniamy się branżową literaturą, a przede wszystkim, uczymy się od siebie nawzajem.

Przestrzeń do nauki

Już od dłuższego czasu krążył pomysł zorganizowania serii otwartych spotkań, na których Limangosy będą miały możliwość poszerzania wiedzy na temat branży e-commerce, działań poszczególnych zespołów czy też wymiany wiedzy i doświadczeń, które mają wpływ na rozwój naszego klubu zakupowego. Dlatego właśnie rozbudowując nasze nowe biuro (o którym możecie przeczytać tutaj), zadbaliśmy o stworzenie wygodnej przestrzeni, która umożliwi nam spotkania w dużym gronie.

W styczniu 2018 roku ruszył cykl Limango Learning Corner. Raz w miesiącu spotykamy się na 30-minutową prezentację, przygotowaną zwykle przez managerów lub team leaderów poszczególnych zespołów.

Do tej pory mieliśmy okazję posłuchać między innymi o tym, jak wyglądają ścieżki zakupowe Klientów limango i jak aktywizuje ich nasz zespół CRM, jak wygląda praca grafików w limango oraz jak przygotowywać odpowiednie briefy, a także o tym, jak przygotowywane są kampanie zakupowe przez Team Koordynatorów Kampanii.

Jednak Limango Corner to także świetny sposób na poznanie tzw. dobrych praktyk w zakresie komunikacji, organizacji pracy oraz zarządzania projektami. Swoimi wskazówkami w tych dziedzinach podzielił się z nami nasz CEO, Martin Solarski, który pokazał nam metody podnoszenia produktywności w pracy i poza nią. Marta Nagy, Head of Operations w limango, opowiadała o tym, jak dobrze udzielać feedbacku, co z pewnością przydaje nam się w codziennej pracy zespołowej. Natomiast Paweł Ożga, Szef IT, wprowadził nas w podstawy wiedzy o zarządzaniu projektami.

Ponieważ żyjemy nie tylko pracą, Ania Materka (Performance Marketing Team Leader) w oparciu o własne doświadczenia i zamiłowanie do sportu, opowiedziała nam, jaki wpływ ma aktywność fizyczna na naszą wydajność.

Uczmy się od siebie

W #limangoteam mamy wiele osób, które są ekspertami w swoich dziedzinach i bardzo chętnie dzielą się swoją wiedzą z innymi – dzięki temu jako organizacja stale się rozwijamy. Dlatego też bardzo często Limangosi sami wychodzą z inicjatywą przeprowadzenia konkretnych szkoleń wewnętrznych. Michał Szydło, Team Leader Analytics & Design Center, co jakiś czas przeprowadza szkolenie z obsługi Google Analytics – platformy, z której korzystają nie tylko nasi analitycy, ale także dział Marketingu oraz Sourcing. Innymi przykładami są np. prezentacja naszego starszego specjalisty ds. SEM, Kamila Odolczyka, na temat tworzenia i wykorzystywania reklam w wyszukiwarkach, czy też praktyczne wskazówki od Michała Michalskiego z Helpdesku na temat sprawnej obsługi komputera.

Wiedzą dzielimy się również wirtualnie – gdy tylko ktoś z nas znajdzie ciekawy artykuł na portalach branżowych, natknie się na przydatny raport, albo odkryje interesujący kanał na YouTube – przesyłamy to dalej. Chętnie wymieniamy się także książkami – w planach mamy stworzenie firmowej biblioteczki, z której każdy Limangos będzie mógł wypożyczyć interesujący go tytuł z dziedziny e-commerce, obsługi Klienta czy też rozwoju zawodowego i osobistego.

Zrób to!

W limango cenimy osoby ambitne i zaangażowane, które podnoszą sobie poprzeczkę i same wychodzą z inicjatywą. Pod okiem doświadczonych managerów, wszyscy mają możliwość rozwijania swoich kompetencji – stawiamy na zaufanie i poczucie odpowiedzialności za wykonywane zadania. Zgodnie z naszymi wartościami, problemy traktujemy jak wyzwania, a przy okazji błędów szukamy rozwiązań, a nie winnych. Dzięki temu realnie “uczymy się na błędach”.

Dlatego każdy Limangos ma możliwość wzięcia udziału w szkoleniach, które pomogą mu jeszcze lepiej wykonywać swoje zadania.

W ostatnim czasie uczestniczyliśmy w wielu szkoleniach – z negocjacji, z zarządzania zespołem, z tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku, a także innych dziedzin marketingu oraz sprzedaży. Swoje kompetencje możemy podnosić także dzięki szkoleniom online – jako limango mamy dostęp do platformy e-learningowej Udemy, z której możemy skorzystać, aby poszerzyć swoje horyzonty w określonych dziedzinach. Chcesz podszkolić swoje umiejętności analityczne? Nie ma problemu. Marzysz o lepszych zdolnościach organizacyjnych? Z pewnością znajdziesz tu kurs dla siebie.

Wielu Limangosów korzysta również z darmowych lekcji języków, które odbywają się w naszym biurze. Charyzmatyczne lektorki prowadzą zajęcia z angielskiego i niemieckiego na różnych stopniach zaawansowania – wszystko to w małych grupach i przemiłej atmosferze. Zajęcia oparte są na swobodnych konwersacjach i zagadnieniach, które przydają nam się nie tylko w codziennej pracy w międzynarodowym środowisku, ale także poza nią.

Każda osoba, która przychodzi do limango, ma zapewniony dostęp do nauki – zarówno w ramach naszych wewnętrznych form dzielenia się wiedzą, jak i szkoleń zewnętrznych – oraz możliwość nabycia umiejętności, które przydadzą mu się w późniejszej karierze, a nawet w życiu prywatnym. Chcesz do nas dołączyć? Sprawdź nasze aktualne oferty pracy.

Zostań jednym z nas