Limango działa na kilku rynkach europejskich – w Niemczech, Francji, Holandii i Austrii. W takich firmach, jak nasza, niezwykle ważny jest wspólny cel. W przypadku naszego zespołu Sourcingu, cel jest jasny: dostarczanie pożądanych marek naszym klientom. Judyta Kondratowicz, Team Leader zespołu kupców, regularnie uczestniczy w kwartalnych spotkaniach w centrali w Monachium. „Na takich spotkaniach mogę dowiedzieć się nie tylko tego, jak kształtuje się sprzedaż w poszczególnych krajach, ale także zaprezentować nasze wyniki i opowiedzieć, jakie mamy metody pracy, strategię działania oraz jakie marki warto pozyskać. Niezwykle ważne jest przygotowanie do takiego spotkania – należy zebrać topowe marki, omówić realizację planów, a także wskazać najlepsze kampanie od polskich i zagranicznych kupców.”
Kupcy polscy i zagraniczni współpracują razem także w zakresie planowania kalendarza kampanii – stale weryfikują jakie marki pozyskują inni kupcy oraz dopasowują to w taki sposób, aby oferta była komplementarna.
Ważnym elementem pracy na rynku międzynarodowym są także targi branżowe. „Na targach odbywających się w Niemczech, Francji lub we Włoszech, możemy pozyskiwać nowe kontakty. Mamy wtedy szansę na bezpośrednią rozmowę z dostawcami i kontrahentami, podczas której przedstawiamy im biznesowe możliwości, jakie oferuje współpraca z limango” – dodaje Judyta Kondratowicz.Ciekawym przykładem współpracy między polskim a zagranicznymi oddziałami limango jest nasz zespół graficzny, który tworzy materiały także na niemiecki, holenderski i francuski rynek. „U nas sprawa jest na tyle inna, że poza subiektywną oceną naszej pracy dochodzi bariera językowa – ale od strony graficznej. Każda kultura ma swoją specyficzną estetykę, więc przygotowując projekty dla różnych odbiorców musimy pamiętać że to, co „działa” u nas, nie zawsze ma takie same efekty w innych krajach. Mimo, że wszyscy mieszkamy w Europie, tak naprawdę nasze postrzeganie świata jest zupełnie inne i wpływa na to wiele czynników, które właśnie nas odróżniają – kultura, historia, żyjący tam ludzie, a nawet otaczająca nas natura. Np. wybierając zdjęcia na grafiki dla Holandii musimy pamiętać, że nie ma ona dostępu do gór, więc warto postawić na zdjęcia, które będą bardziej pasowały do tamtejszych krajobrazów.” – tłumaczy Team Leader zespołu graficznego, Agnieszka Chojnacka.